آمار
تبلیغات کلیکی سامانه گوگل پلاس و افزايش بازديد
چتروم جرقه ايراني باكس كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول
باور
گروه اينترنتي جرقه ايراني
گروه اينترنتي جرقه ايراني

باورها
استفان کاوی (از سرشناسترین چهره‌های علم موفقیت) احتمالاً با الهام از همین حرف انیشتین است که می‌گوید: اگر می‌خواهید در زندگی و روابط شخصی‌تان تغییرات جزیی به وجود آورید به گرایش‌ها و رفتارتان توجه کنید؛ اما اگر دلتان می‌خواهد قدم‌های کوانتومی بردارید و تغییرات اساسی در زندگی‌تان ایجاد کنید باید نگرش‌ها و برداشت‌هایتان را عوض کنید ...

او حرفهایش را با یک مثال خوب و واقعی، ملموس‌تر می‌کند:

صبح یک روز تعطیل در نیویورک سوار اتوبوس شدم. تقریباً یک سوم اتوبوس پر شده بود.

بیشتر مردم آرام نشسته بودند و یا سرشان به چیزی گرم بود و درمجموع فضایی سرشار از آرامش و سکوتی دلپذیر برقرار بود تا اینکه مرد میانسالی با بچه‌هایش سوار اتوبوس شد و بلافاصله فضای اتوبوس تغییر کرد.

بچه‌هایش داد و بیداد راه انداختند و مدام به طرف همدیگر چیز پرتاب می‌کردند.

یکی از بچه‌ها با صدای بلند گریه می‌کرد و یکی دیگر روزنامه را از دست این و آن می‌کشید و خلاصه اعصاب همه‌مان توی اتوبوس خرد شده بود.

اما پدر آن بچه‌ها که دقیقاً در صندلی جلویی من نشسته بود، اصلاً به روی خودش نمی‌آورد و غرق در افکار خودش بود.

بالاخره صبرم لبریز شد و زبان به اعتراض بازکردم که: آقای محترم! بچه‌هایتان واقعاً دارند همه را آزار می‌دهند. شما نمی‌خواهید جلویشان را بگیرید؟

مرد که انگار تازه متوجه شده بود چه اتفاقی دارد می‌افتد، کمی خودش را روی صندلی جابجا کرد و گفت: بله، حق با شماست. واقعاً متاسفم. راستش ما داریم از بیمارستانی برمی‌گردیم که همسرم، مادر همین بچه‌ها٬ نیم ساعت پیش در آنجا مرده است. من واقعاً گیجم و نمی‌دانم باید به این بچه‌ها چه بگویم. نمی‌دانم که خودم باید چه کار کنم و بغضش ترکید و اشکش سرازیر شد...

استفان کاوی بلافاصله پس از نقل این خاطره می‌پرسد: صادقانه بگویید آیا اکنون این وضعیت را به طور متفاوتی نمی‌بینید؟

چرا این طور است؟

آیا دلیلی به جز این دارد که نگرش شما نسبت به آن مرد عوض شده است؟

و خودش ادامه می‌دهد که: راستش من خودم هم بلافاصله نگرشم عوض شد و دلسوزانه به آن مرد گفتم: واقعاً مرا ببخشید. نمی‌دانستم. آیا کمکی از دست من ساخته است....؟

اگر چه تا همین چند لحظه پیش ناراحت بودم که این مرد چطور می‌تواند تا این اندازه بی‌ملاحظه باشد٬ اما ناگهان با تغییر نگرشم همه چیز عوض شد و من از صمیم قلب می‌خواستم که هر کمکی از دستم ساخته است انجام بدهم ...




سخن روز : اگر مي خواهی پس از مرگ فراموش نشوی ، يا چيزی بنويس كه قابل خواندن باشد، يا كاری بكن كه قابل نوشتن باشد

بنجامين فرانكلين

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: جمعه 23 اسفند 1392برچسب:باورها استفان کاوی (از سرشناسترین چهره‌های علم موفقیت) احتمالاً با الهام از همین حرف انیشتین است که می‌گوید: اگر می‌خواهید در زندگی و روابط شخصی‌تان تغییرات جزیی به وجود آورید به گرایش‌ها و رفتارتان توجه کنید؛ اما اگر دلتان می‌خواهد قدم‌های کوانتومی بردارید و تغییرات اساسی در زندگی‌تان ایجاد کنید باید نگرش‌ها و برداشت‌هایتان را عوض کنید ,,, او حرفهایش را با یک مثال خوب و واقعی، ملموس‌تر می‌کند: صبح یک روز تعطیل در نیویورک سوار اتوبوس شدم, تقریباً یک سوم اتوبوس پر شده بود, بیشتر مردم آرام نشسته بودند و یا سرشان به چیزی گرم بود و درمجموع فضایی سرشار از آرامش و سکوتی دلپذیر برقرار بود تا اینکه مرد میانسالی با بچه‌هایش سوار اتوبوس شد و بلافاصله فضای اتوبوس تغییر کرد, بچه‌هایش داد و بیداد راه انداختند و مدام به طرف همدیگر چیز پرتاب می‌کردند, یکی از بچه‌ها با صدای بلند گریه می‌کرد و یکی دیگر روزنامه را از دست این و آن می‌کشید و خلاصه اعصاب همه‌مان توی اتوبوس خرد شده بود, اما پدر آن بچه‌ها که دقیقاً در صندلی جلویی من نشسته بود، اصلاً به روی خودش نمی‌آورد و غرق در افکار خودش بود, بالاخره صبرم لبریز شد و زبان به اعتراض بازکردم که: آقای محترم! بچه‌هایتان واقعاً دارند همه را آزار می‌دهند, شما نمی‌خواهید جلویشان را بگیرید؟ مرد که انگار تازه متوجه شده بود چه اتفاقی دارد می‌افتد، کمی خودش را روی صندلی جابجا کرد و گفت: بله، حق با شماست, واقعاً متاسفم, راستش ما داریم از بیمارستانی برمی‌گردیم که همسرم، مادر همین بچه‌ها٬ نیم ساعت پیش در آنجا مرده است, من واقعاً گیجم و نمی‌دانم باید به این بچه‌ها چه بگویم, نمی‌دانم که خودم باید چه کار کنم و بغضش ترکید و اشکش سرازیر شد,,, استفان کاوی بلافاصله پس از نقل این خاطره می‌پرسد: صادقانه بگویید آیا اکنون این وضعیت را به طور متفاوتی نمی‌بینید؟ چرا این طور است؟ آیا دلیلی به جز این دارد که نگرش شما نسبت به آن مرد عوض شده است؟ و خودش ادامه می‌دهد که: راستش من خودم هم بلافاصله نگرشم عوض شد و دلسوزانه به آن مرد گفتم: واقعاً مرا ببخشید, نمی‌دانستم, آیا کمکی از دست من ساخته است,,,,؟ اگر چه تا همین چند لحظه پیش ناراحت بودم که این مرد چطور می‌تواند تا این اندازه بی‌ملاحظه باشد٬ اما ناگهان با تغییر نگرشم همه چیز عوض شد و من از صمیم قلب می‌خواستم که هر کمکی از دستم ساخته است انجام بدهم ,,, سخن روز : اگر مي خواهی پس از مرگ فراموش نشوی ، يا چيزی بنويس كه قابل خواندن باشد، يا كاری بكن كه قابل نوشتن باشد بنجامين فرانكلين,
ارسال توسط سعيد كريمي

تخم این میوه منبع فیبر غذایی!

در این نوشتار ما شما را با فواید این ماده غذایی غنی و پرفیبر آشنا می کنیم.
از تخمه طالبی در کشورهای خاورمیانه و چین به عنوان تنقلات استفاده می شود. براساس تحقیقی که در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است، عصاره تخمه این میوه دارای 3.6 درصد پروتئین، 4درصد چربی و 2.5درصد کربوهیدرات است که با ترکیب تغذیه ای شیر سویا مشابه است. محققان این دانشگاه معتقدند، شیر به دست آمده از تخمه طالبی را می توان

* جایگزین با ارزش شیر سویا محسوب کرد. همچنین این ماده برای نوزادان نیز مفید است.

* تخم و شبکه تور مانندی که دور آن است، غنی از فیبر و برای روده ها بسیار مفید است.

* خلط اضافه و احتقان را دفع می کند.

* تخمه این میوه سرشار از ویتامین A و C است.

* پروتئین موجود در آن، در حفظ سلامت مو و ناخن موثر است.

* پروتئین موجود در آن در ساخت آنزیم ها و هورمون های موردنیاز بدن، موثر است.

* منبع عالی آنتی اکسیدان از جمله ویتامین C و E است. آنتی اکسیدان احتمال بروز سرطان را کاهش می دهد.

* آنتی اکسیدان های موجود در آن کلسترول خون را کاهش می دهد.



"سلامت نیوز" 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: جمعه 29 آذر 1391برچسب:تخم این میوه منبع فیبر غذایی! ,
ارسال توسط سعيد كريمي

خلاقیت با گوشت سفید!
برترین ها: درباره فواید جایگزین كردن گوشت سفید با قرمز در رژیم غذایی چیزهایی شنیده‌اید. گوشت سفید كم‌ضرر‌تر است و بهتر است بیشتر در وعده‌های غذایی از آن استفاده كنید. اما غذاهایی كه بشود با گوشت بدون چربی سینه مرغ درست كرد به ‌نظر محدود می‌رسد. این دستورها به شما كمك خواهند كرد كه بتوانید برای كل هفته با سینه مرغ غذای غیرتكراری درست كنید!

1- سینه مرغ را تكه‌تكه كنید در زعفران یا آبلیمو و نمك و فلفل بخوابانید. بعد از چند ساعت آنها را به سیخ چوبی بزنید و در تابه سرخ كنید. در تابه را به‌ مدت یك ربع ببندید تا مرغ مغزپخت شود. سپس آن را با برنج و سبزیجات سرو كنید.

2- سینه مرغ را باریك‌باریك ببرید، آردسوخاری بزنید و در روغن سرخ كنید. كمی پاستا بپزید و با كمی پنیر و آویشن كنار مرغ سرو كنید.

3- یك سینه مرغ را بپزید و خرد كنید. آن را با 2 عدد سیب‌زمینی پخته متوسط و 2 قاشق غذاخوری سس مایونز مخلوط كنید و با كمی كاهو یا اسفناج خام سرو كنید.

4- سینه مرغ را تكه‌تكه كنید و در مقداری آرد گندم بغلتانید. 2 تخم‌مرغ را در كاسه بزنید و گوشت مخلوط به آرد را در تخم‌مرغ بزنید و بعد به آرد سوخاری آغشته كنید. این تكه‌ها را در روغن سرخ كنید و با سس كچاب میل كنید.

5- سینه مرغ را باریك ببرید و روی كباب‌پز كباب كنید. كمی نمك و فلفل سیاه روی آن بپاشید و با كمی آبلیمو آن را مزه‌دار كنید. این غذای رژیمی را می‌توانید با سبزیجات تازه سرو كنید.

6- سینه‌ مرغ را باریك ببرید و كباب یا سوخاری كنید. روی آن فلفل دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی و ریحان تازه بچینید و كمی پنیر پیتزا روی آن بپاشید. سپس آن را چند دقیقه در فر بگذارید تا پنیر آب شود. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: شنبه 13 آبان 1391برچسب:خلاقیت با گوشت سفید!,
ارسال توسط سعيد كريمي

۷ ماده غذایی مفید تابستانی






اما اگر بخواهیم از بهترین و مقوی ترین آنها یاد کنیم، نباید از محصولات باغ ها و کشتزارها، در این روزهای گرم غافل شویم. مصرف میوه های خوشمزه و خوش آب و رنگی که با پایان بهار و آغاز تابستان وارد بازار می شوند، می توانند سلامتی و انرژی ما را در این روزهای طولانی و گرم تامین کنند.

در اینجا هفت میوه و سبزی مقوی و خوشمزه به شما پیشنهاد شده است که برای هر فرد، منابعی غنی جهت یک تغذیه مثبت و موثر به حساب می آیند.

کیوی
کیوی سرشار از ویتامین ث است. میزان ویتامین ث موجود در کیوی بیش از نیاز بدن است. این میوه همچنین حاوی مقدار کافی فیبر و آنتی اکسیدان می باشد. کیوی را به تنهایی یا در سالاد میوه استفاده کنید. همچنین اضافه کردن آن به اسموتی های تابستانی بسیار توصیه می شود.

زردآلو
زردآلو از منابع غنی ویتامین آ، ویتامین ث و پتاسیم به حساب می آید. بهترین نوع آن، شیرین و آبدار است و تقریباً در تمام طول تابستان می توانید آن را پیدا کرده و خریداری نمایید. از مصرف زردآلو در این فصل دریغ نکنید. این میوه بین کودکان بسیار پر طرفدار است. زردآلو را می توانید به همراه ماست نیز تناول کنید.

کدو
کدو، بخاطر ویتامین های زیاد و انواع مختلفش در این لیست قرار داده شده است. به گزارش سایت Eating Well، مصرف کدو به عنوان یک اغذیه مقوی و کم چربی، در تابستان بسیار توصیه می شود. همچنین ویتامین آ و ویتامین ث موجود در کدو را نیز نباید از یاد برد. غذاهایی که کدو جزء اصلی آنها است، غذاهایی خوشمزه و شیرین هستن که به سرعت آماده می شوند. علاوه بر این کدو را می توانید به سالاد خود نیز اضافه کنید.

لوبیای چشم بلبلی
این لوبیا منبع خوبی از ویتامین ب ۱ و همچنین فیبر، منیزیم و روی است. اگر می خواهید یک غذای سریع، ساده که از ارزش غذایی نیز بهره مند باشد تهیه کنید، می توانید این لوبیا را آب پز کرده و در سالاد استفاده کنید.

شاهی
به گزارش LiveStrong، شاهی بخاطر خواص شیمیایی و ترکیبات گیاهی خاص عاملی موثر در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها به شمار می رود. میزان آنتی اکسیدان موجود در شاهی های تلخ و سبز، از سیب و کلم بروکلی هم بیشتر است.

شاهی معمولاً می تواند به صورت چاشنی مصرف شود، اما نیویورک تایمز در این مقاله از فواید مصرف شاهی بسیار گفته و یادآور شده که بهتر است در مصرف شاهی خساست به خرج ندهید. این سبزی را می توانید در سوپ ها استفاده کنید و یا از آن به همراه اسفناج در دستورهای آشپزی خاص بهره ببرید.

توت فرنگی
این توت فرنگی های خوشمزه، علاوه بر اینکه یکی از پر طرفدار ترین میوه های تابستانی هستند دارای فواید زیادی برای سلامتی می باشند. مصرف توت فرنگی در تنظیم سطح کلسترول موثر است. همچنین این میوه عاملی برای سفید شدن دندان ها نیز هست؛ چرا که توت فرنگی حاوی اسید مالیک است. آنزیمی که در برخی خمیردندان ها نیز وجود دارد. میزان ویتامین ث موجود در یک توت فرنگی با ویتامین ث موجود در یک پرتقال برابری می کند. توت فرنگی را می توانید پس از شستشو مصرف کنید. همچنین استفاده از آن در تهیه سالاد میوه نیز توصیه می شود.

انجیر
انجیر با وجود حجم کوچکی که دارد، میوه ای مفید و مغذی برای بدن است. به گزارش لُس آنجلس تایمز، پتاسیم موجود در انجیر تا ۸۰ درصد بیشتر از موز است و هضم آن نیز به نسبت بسیار راحت است. علاوه بر این دارای آهن و منیزیم بیشتری در مقایسه با سایر میوه ها است. تمام این ها در میوه ای که تنها ۲۰ تا ۴۰ کالری انرژی دارد قرار گرفته. پس اگر عنوان کامل ترین میوه دنیا را هم به انجیر بدهیم، چندان بی راه هم نگفته ایم. در نهایت توصیه می شود انجیر را به صورت تازه تهیه و مصرف کنید. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: دو شنبه 6 مهر 1391برچسب:۷ ماده غذایی مفید تابستانی,
ارسال توسط سعيد كريمي

ساطری پلو - غذای محلی استان خراسان





مواد لازم:

برنج: سه پیمانه

هویج: 500 گرم

گوشت چرخ‌کرده: 200 گرم

پیاز متوسط: یک عدد

کشمش پلویی: یک پیمانه

زعفران آب‌کرده: یک دوم پیمانه

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا برنج را که از قبل خیس کرده‌ایم، آبکشی کرده و کنار می‌گذاریم. سپس هویج‌ها را خلالی خرد کرده و تفت می‌‌دهیم.

گوشت را نیز با یک عدد پیاز رنده شده مخلوط و به شکل کوفته ریزه‌های کوچک درست کرده و سرخشان می‌‌کنیم.

آنگاه کشمش‌های شسته شده را تفت داده و تمام مواد تفت داده شده را با هم مخلوط کرده و نیمی از زعفران آب کرده را به آن اضافه می‌‌کنیم.

در مرحله بعد، در قابلمه مورد نظر کمی از برنج آبکشی ریخته و روی آن مقداری از مواد آماده شده را می‌‌ریزیم، این کار را لایه‌لایه تکرار می‌‌کنیم تا برنج و مواد تمام شود، سپس روی آن مابقی زعفران را ریخته و می‌‌گذاریم برنج دم بکشد.

در مرحله آخر‌، هنگامی که برنج دم کشید، روی آن روغن گرم شده را ریخته و در ظرف مورد نظر می‌‌کشیم. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: دو شنبه 2 مهر 1391برچسب:ساطری پلو - غذای محلی استان خراسان,
ارسال توسط سعيد كريمي

طرز تهیه آش یخ





مواد لازم برای 4 تا 6 نفر :
ماست ترش (محلی) : 500 گرم
یخ : به میزان لازم
سبزی ( تره، جعفری، ترخون، گشنیز، برگ چغندر ) : به میزان لازم
برنج : 100 گرم
سیر رنده شده : 2 حبه
نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه :
برنج را که حدود 3 ساعت خیس نموده‏ اید به همراه سبزی و نمک و فلفل و 1 لیتر آب، روی حرارت قرار دهید تا کاملا پخته شود.
سپس وقتی برنج به حالت شیربرنج در آمد، سیر را در آش رنده کرده و شعله را خاموش کنید تا آش سرد شود.
آش را در یخچال نگه داری نمایید و هر زمان که میل داشتید یک ملاقه از آن را با 2 ملاقه ماست ترش ترکیب نموده، یخ خرد شده را داخل آن بریزید و میل کنید. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:طرز تهیه آش یخ ,
ارسال توسط سعيد كريمي

نان سنگك و كتلت

ته پیاز و رنده رو پرت کردم توی سینک، اشک از چشم و چارم جاری بود.

در یخچال رو باز کردم و تخم مرغ رو شکستم روی گوشت ، روغن رو ریختم توی ماهیتابه و اولین کتلت رو کف دستم پهن کردم و خوابوندم کف ش ، برای خودش جلز جلز خفیفی کرد که زنگ در را زدند، پدرم بود...

بازم نون تازه آورده بود! نه من و نه اصغر حس و حال صف نونوایی نداشتیم، پدرم می گفت :

نون خوب خیلی مهمه ! من که بازنشسته ام، کاری ندارم ، هر وقت برای خودمون گرفتم برای شما هم میگیرم... در می زد و نون رو همون دم در می داد و می رفت و هیچ وقت هم بالا نمی اومد، هیچ وقت...

دستم چرب بود، اصغر در را باز کرد و دوید توی راه پله ، پدرم را خیلی دوست داشت...

کلا پدرم از اون جور آدمهاست که بیشتر آدمها دوستش دارند ، این البته زیاد شامل مادرم نمی شود !

صدای اصغر از توی راه پله می اومد که به اصرار تعارف می کرد و پدر و مادرم را برای شام دعوت می کرد بالا!

برای یک لحظه خشکم زد چون ما خانواده ی سرد و نچسبی هستیم و هم رو نمی بوسیم، بغل نمی کنیم، قربون صدقه هم نمیریم و از همه مهم تر سرزده و بدون دعوت جایی نمیریم اما خانواده ی اصغر اینجوری نبود، در می زدند ومیامدند تو،روزی هفده بار با هم تلفنی حرف می زدند؛ قربون صدقه هم می رفتند و قبیله ای بودند و برای همین هم اصغر نمی فهمید که کاری که داشت می کرد مغایر اصول تربیتی من بود و هی اصرار می کرد، اصرار می کرد...

آخر سر در باز شد و پدر مادرم وارد شدند اما من اصلا خوشحال نشدم ، خونه نا مرتب بود؛ خسته بودم و تازه از سر کار برگشته بودم، توی یخچال میوه نداشتیم...

چیزهایی که الان وقتی فکرش را می کنم خنده دار به نظر میاد اما اون روز لعنتی خیلی مهم به نظر می رسید !

اصغر توی آشپزخونه اومد تا برای مهمان ها چای بریزد و اخم های درهم رفته ی من رو دید ، پرسیدم برای چی این قدر اصرار کردی؟!!

گفت خوب دیدم کتلت داریم گفتم با هم بخوریم!

گفتم ولی من این کتلت ها رو برای فردا هم درست می کردم !

گفت حالا مگه چی شده؟!!

گفتم چیزی نیست، اما … در یخچال رو باز کردم و چند تا گوجه فرنگی رو با عصبانیت بیرون آوردم و زیر آب گرفتم.

پدرم سرش رو توی آشپزخونه کرد و گفت دختر جون، ببخشید که مزاحمت شدیم ، میخوای نونها رو برات قیچی کنم ؟!

تازه یادم افتاد که حتی بهشون سلام هم نکرده بودم ...

تمام شب عین دو تا جوجه کوچولو روی مبل کز کرده بودند ، وقتی شام آماده شد پدرم یک کتلت بیشتر بر نداشت و مادرم به بهانه ی گیاه خواری چند قاشق سالاد کنار بشقابش ریخت و بازی بازی کرد! خورده و نخورده خداحافظی کردند و رفتند و این داستان فراموش شد و پانزده سال گذشت...

چند روز پیش برای خودم کتلت درست می کردم که فکرش مثل برق ازسرم گذشت :

نکنه وقتی با اصغر حرف می زدم پدرم صحبت های ما را شنیده بود؟

نکنه برای همین شام نخورد؟

از تصورش مهره های پشتم تیر می کشد و دردی مثل دشنه در دلم می نشیند ، راستی چرا هیچ وقت برای اون نون سنگک ها ازش تشکر نکردم؟!

آخرین کتلت رو از روی ماهیتابه بر می دارم و یک قطره روغن می چکد توی ظرف و جلز محزونی می کند...

واقعا چهار تا کتلت چه اهمیتی داشت؟!!

حقیقت مثل یک تکه آجر توی صورتم می خورد:" من آدم زمختی هستم"!!!

زمختی یعنی ندانستن قدر لحظه ها، یعنی نفهمیدن اهمیت چیزها، یعنی توجه به جزییات احمقانه و ندیدن مهم ترین ها ...

حالا دیگه چه اهمیتی داشت این سر دنیا وسط آشپزخانه ی خالی چنگال به دست کنار ماهیتابه ای که بوی کتلت می داد آه بکشم...؟!

آخ! لعنتی، چقدر دلم تنگ شده براشون؛ فقط… فقط اگر الان پدر و مادرم از در تو می آمدند،

دیگه چه اهمیتی داشت خونه تمیز بود یا نه...؟!

میوه داشتیم یا نه …؟!

همه چیز کافی بود :

من بودم و بوی عطر روسری مادرم، دست پدرم و نون سنگک ...

پدرم راست می گفت : نون خوب خیلی مهمه و من این روزها هر قدر بخوام می تونم کتلت درست کنم، اما کسی زنگ این در را نخواهد زد، کسی که توی دستهاش نون سنگک گرم و تازه و بی منتی بود که بوی مهربونی می داد...

اما دیگه چه اهمیتی دارد؟

چیزهایی هست که وقتی از دستش دادی اهمیت ش را می فهمی.

نون سنگک خشخاشی دو آتشه هم یکی اش !!!

منبع : nesvan.wordpress.com با سپاس از فاطمه شجاعی عزیز برای ارسال این مطلب




سخن روز : گوشهايت را ميگيري ،چشمهايت را مي بندي، زبانت را گاز ميگيري،اما حريف افكارت نخواهي شد و چقدر درد ناك است درد فـــــهمـيـــدن...هگل 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: دو شنبه 21 شهريور 1391برچسب:نان سنگك و كتلت,
ارسال توسط سعيد كريمي

شاه میگوی سیردار





مواد لازم:

روغن زیتون: نصف پیمانه

سیر، ریز خرد شده: 4 حبه

فلفل قرمز تند: 2 عدد، دانه گرفته و ریز خرد شده

شاه میگوی پخته شده: 450 گرم

برگ جعفری: 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

نان ترد فرانسوی برای سرو

لیموی برش زده برای تزیین

طرز تهیه:

1)روغن را در ماهی‌تابه بزرگی روی حرارت ملایم گرم کنید. سیر و فلفل قرمز چیلی را اضافه کنید و به مدت 1 تا 2 دقیقه تا زمانی که نرم شوند ولی تغییر رنگ ندهند، آنها را بپزید.

2)میگوها را اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که کاملا حرارت ببینند و با مخلوط روغن و سیر ترکیب شوند، سرخ کنید. سپس آنها را از روی حرارت بردارید.

3)برگ‌های جعفری را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. بسته به ذائقه‌تان به آن نمک و فلفل بزنید.

4)میگو و روغن سیردار را به نسبت در بشقاب‌های مخصوص سرو گرم تقسیم کنید و با مقدار فراوانی نان ترد فرانسوی سرو نمایید. با برش‌های لیمو آن را تزیین کنید. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: دو شنبه 19 شهريور 1391برچسب:شاه میگوی سیردار,
ارسال توسط سعيد كريمي

بستنی میوه ای برای کودکان





مـواد لازم برای 6 کودک:

کیوی 2عدد
120 کیلوکالری

هندوانه 100 گرم
60 کیلوکالری

توت‌فرنگی 1 لیوان
60 کیلوکالری

آناناس 4 حلقه
120کیلوکالری

آب سیب 2/1 لیوان
60کیلوکالری

آب آناناس 1لیوان
120 کیلوکالری

آب پرتقال 1لیوان
120 کیلوکالری

طـرز تـهـیـه:
* در ظرفی برش هندوانه‌تان را به صورت گلوله‌های کوچکی در آورید و به کناری بگذارید.
* کیوی و توت‌فرنگی را با هم در مخلوط‌کن بریزید و آناناس‌ها را به صورت مکعبی خرد کنید.
* آنگاه مخلوط کیوی و توت‌فرنگی را با آب سیب مخلوط و قالب مخصوص تهیه بستنی یخی را با این مایه پر کنید.
* تکه‌های آناناس را نیز با آب پرتقال مخلوط کنید و گلوله‌های هندوانه را در آب آناناس بیندازید و هر یک از این مخلوط‌ها را در قالب‌های مخصوص بریزید و آن‌ها را برای حداقل 4 ساعت در فریزر قرار دهید.
* به این ترتیب بستنی‌های یخی رنگارنگ شما آماده خوردن خواهند بود. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: جمعه 1 مرداد 1391برچسب:بستنی میوه ای برای کودکان ,
ارسال توسط سعيد كريمي

خورش پرتقال





مواد لازم:


پرتقال 6 عدد
مرغ 1عدد متوسط
كره 50 گرم
شكر 2 قاشق سوپخوری
زعفران به مقدار كم
خلال پسته 2 تا 3 قاشق سوپخوری
نمك به مقدار لازم

طرز تهیه:
مرغ را در قطعات كوچك ببرید و كمی در كره تفت دهید. سپس پوست یك پرتقال را كه خلال كرده و تلخی اش را گرفته اید با یك تا دو لیوان آب و نمك به مرغ اضافه كنید و بگذارید بپزد. پوست 6 عدد پرتقال را بگیرید و حتی پوست نازك پره های پرتقال را نیز گرفته و قسمت های گوشتی پرتقال را به مرغ پخته اضافه كنید. شكر و زعفران را نیز اضافه كنید چند دقیقه بپزید تا پرتقال ها له نشوند وقتی در ظرف خورش را كشیدید، خلال پسته را روی آن بریزید. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: جمعه 29 تير 1391برچسب:خورش پرتقال,
ارسال توسط سعيد كريمي

آش آبادان





مواد اولیه:


بلغور دو پیمانه
برنج یک پیمانه
گوشت گوسفندی بدون استخوان 800 گرم
تره خرد شده چهار پیمانه
عدس یک پیمانه
لوبیا سفید نصف پیمانه
نخود نصف پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم
زردچوبه و ادویه کاری به میزان لازم
پیاز یک عدد
پیاز داغ و گرد لیموعمانی به میزان لازم


طرز تهیه:
گوشت را با پیاز، نمک و زردچوبه می‌پزیم. حبوبات را هم جداگانه پخته و کنار می‌گذاریم.

برنج و بلغور را روی حرارت گذاشته و می‌گذاریم بپزد. سپس حبوبات پخته شده تره، نمک، زردچوبه، فلفل و ادویه کاری را می‌افزاییم، پس از مخلوط کردن، گوشت پخته شده را با گوشت‌کوب کوبیده و به مواد فوق اضافه کرده و هم می‌زنیم. در این مرحله‌ آش را باید خوب هم زد تا ته نگیرد و همه مواد خوب مخلوط شده و کشدار شود تا به غلظت حلیم برسد.

سپس با پیاز داغ، گرد لیمو عمانی و کمی ادویه مخلوط تزئین می‌کنیم. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: جمعه 25 تير 1391برچسب:آش آبادان,
ارسال توسط سعيد كريمي

املت مکزیکی




مواد لازم:
روغن ذرت یا زیتون=یک قاشق غذاخوری
پیاز خوردشده=یک عدد کوچک
سیر خورده شده=2حبه
زیره سبز پودر شده=1قاشق چای خوری
چیپوتله پودر شده= 1قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای رنگی خوردشده= 3عدد(سبز، قرمز، نارنجی) توی دستور جالاپنو نوشته که اگه داشتید از اون استفاده کنید
پوره گوجه فرنگی یک قوطی یا 4پیمانه گوجه خوردشده
لوبیا قرمز یک قوطی کنسروی
نعناع یا پونه تازه خورد شده= یک قاشق غذاخوری
گشنیز درشت خورد شده تازه= یک مشت پر
تخم مرغ=4عدد
پنیر چدار (من از پنیر پارمسان استفاده کردم)= 1/2پیمانه
قارچ= 4عدد متوسط (تو دستورش نبود)


طرزتهیه:

اول پیاز رو سرخ کنید با روغن تا طلایی بشه بعد سیر و زیره و پودر چیپوتله رو اضافه کنید حدود یک دقیقه تا عطرشون دریباد (باید اقرار کنم که زیره طعم و عطر عالی به این غذا میده) بعد فلفل دلمه ای های رنگی رو مریزیم یه کم از سفتی دربیان

قارچ های خورد شده که قبلاً با آبلیمو یه کوچولو تفتشون دادیم رو بهمراه گوجه فرنگی و کنسرو لوبیا و نعنای خورد شده به مواد اضافه کنید و بذارید اونقدر آهسته مواد بجوشن که مایه مون غلیظ بشه. توی دستور لوبیای سیاه اومده اما من چون لوبیای سیاه نداشتم از کنسرو لوبیا قرمز استفاده کردم البته بعداً به این نتیجه رسیدم که اگه لوبیا رو خودم با آب گوشت درست کرده بودم و از کنسروش استفاده نمیکردم مزه بهتری به غذام میداد.

حالا یه ظرف انتخاب کنید که بتونید مایه تون رو توش بریزید و توی فر بذارید، البته قبلش یه مقدار از مواد رو بریزید تخم مرغهارو توش بشکنید گشنیز روی مواد بپاشید بعد بقیه مواد رو دور تخم مرغ بریزد، اونوقت بذارید توی فر.

5-8 دقیقه توی فر به دمای 350 درجه فارنهایت بذارید تا تخم مرغها ببنده.
بعد ظرف رو دربیارید پنیر رو روش بپاشید 1دقیقه بذارید تو فر که صرفاً پنیر آب بشه.
اینم بگم که من چون میخواستم تو اون ظرفه که عکسش هست درست کنم، مواد و تخم مرغهام رو نصف کردم و توی 2مرحله تو فر گذاشتم. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: شنبه 13 خرداد 1391برچسب:املت مکزیکی,
ارسال توسط سعيد كريمي

غذاهایی علیه گرسنگی !!




دکتر بارابارا رولز، دکتر و محقق دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا با توجه به تحقیق گسترده‌ای که در غذاهای پر حجم انجام داده، معتقد است در طول روز به مقدار زیاد غذاهای پر حجم و البته کم کالری میل کنید، تا کالری کمتری دریافت کنید.
در واقع رژیم غذایی دکتر رولز بر دو استراتژی ساده، استوار است. او به تمامی بیماران خود توصیه می‌کند که برای لاغری قبل از غذا، یک کاسه سوپ و یا سالاد بخورند تا حجم معده آن‌ها پر شود و غذای کمتری بخورند و یا این که غذای اصلی خود را با آب و یا غذاهای فیبردار پر کنند ( البته نه به حدی که مزه غذای آن‌ها کاملاً از بین برود ). با این دو روش کالری کمتری جذب خواهند کرد.

غذاهای حاوی آب و فیبر
غذاهای حاوی آب و فیبر علاوه بر این که کالری کمتری دارند، موجب حجیم شدن و کش آمدن معده می‌شود و مدت بیشتری طول می‌کشد تا غذای داخل معده خالی شود و همچنین از لحاظ روانی، وقتی یک ظرف بزرگ سالاد را می‌بینید، احساس سیری خواهید کرد. بهترین بخش این موضوع آن است که با مصرف غذاهای کم کالری بدون این که رژیم غذایی سختی بگیرید، چندین کیلو از وزن خود را کم می‌کنید.
بیشتر افرادی که رژیم می‌گیرند، بعد از مدت کوتاهی احساس گرسنگی شدید می‌کنند و چند روز بعد هم خسته شده و رژیم خود را کنار می‌گذارند. اما با این روش، از آنجا که حجم غذایی که می‌خورید زیاد و البته کم‌کالری است، بدون این که احساس ضعف کنید، چندین کیلو از وزن شما کم خواهد شد و در واقع این غذاها، گرسنگی را مهار می‌کنند. کارشناسان معتقدند که این روش، یکی از روش‌های مناسب برای کاهش وزن است. دلون جکسون سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا، معتقد است که اگر حداقل یکی از وعده‌های غذایی حاوی فیبر و یا آب و وعده دیگر حاوی پروتئین بدون چربی باشد، احساس سیری خواهیم کرد؛ با اینکه کالری کمی دریافت کرده‌ایم!

پروتئین کم کالری
پروتئین کم کالری، گرسنگی را کاهش می‌دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد پروتئین‌های بدون چربی مانند گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ، سویا و تخم‌مرغ در فرد احساس پری و سیری ایجاد می‌کنند و موجب کاهش وزن می‌شوند.

در مطالعات اخیر نشان می‌دهند خانم‌هایی که رژیم غذایی آن‌ها شامل 30 درصد پروتئین است، علاوه بر این که وزن ایده‌آلی دارند، توده عضلانی آن‌ها نیز بیشتر از سایرین است. دکتر کمپبل معتقد است 20 تا 30 گرم پروتئین در روز می‌تواند اشتها را کاهش دهد و نبود پروتئین کافی در رژیم غذایی، میل به خوردن را افزایش می‌دهد.

افزودن پروتئین بدون چربی به هر یک از وعده‌های غذایی مفید است، ولی مصرف آن در وعده صبحانه مؤثرتر خواهد بود. مطالعه‌ای در سال 2007 در مرکز تحقیقات و زیست‌شناسی pennington انجام و در آن کاهش وزن افرادی که صبحانه دو عدد تخم‌مرغ می‌خورند با سایر افرادی که به همان مقدار کالری و البته حجم یکسان صبحانه می‌خوردند، مقایسه شد. این مطالعه، گزارش می‌دهد خانم‌هایی که پنج بار در هفته، به مدت هشت هفته، برای صبحانه دو عدد تخم‌مرغ خوردند، به نسبت سایرین، علاوه بر اینکه 65 درصد از اضافه وزن خود را کاهش دادند؛ چربی دور کمر آن‌ها 83 درصد کاهش و سطح انرژی آن‌ها افزایش یافت؛ اما مقدار کلسترول و تری‌گلیسیرید خون آن‌ها تفاوت قابل توجهی دیده نشد. این خانم‌ها که در دو وعده صبحانه تخم‌مرغ ( پروتئین ) خورده بودند، در طول روز علی‌رغم اینکه کالری کمتری دریافت می‌کردند، کمتر گرسنه می‌شدند و افرادی که صبحانه کربوهیدرات خورده بودند، علاوه بر کالری بیشتر، احساس گرسنگی شدید نیز می‌کردند.

غذاهای جامد
غذاهای جامد نیز در انسان احساس پری و سیری ایجاد کنند. پژوهشگران معتقدند که خوردن غذاهای جامد بیشتر از نوشیدن مایعات، موجب احساس سیری در انسان می‌شود. دکتر کمپبل معتقد است غذاهای جامد بیش از نوشیدنی‌ها و مایعات در معده باقی می‌مانند.


آگاهانه غذا بخورید
وقتی که معده شما از غذا پر می‌شود، به مغز سیگنالی می‌فرستد که به اندازه کافی خورده‌اید و از غذا خوردن دست بکشید. اما همیشه این سیگنال به موقع به مغز فرستاده نمی‌شود؛ مخصوصاً اگر پای دسر نیز در میان باشد!
کارشناسان علوم تغذیه می‌گویند برای کمک به هماهنگی سیگنال‌های بدن در وقت مناسب، بهتر است کمی آرام‌تر غذا بخورید. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که خوردن یک وعده غذا، حداقل باید نیم ساعت طول بکشد. برای طولانی کردن غذا لقمه‌ها را به خوبی بجوید و از قاشق و چنگال کوچک استفاده کنید.

با افزودن غذاهای زیر به رژیم غذایی خود می‌توانید گرسنگی را مهار و مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید:
سوپ‌ها، غلات سبوس‌دار،حبوبات، میوه‌ها و سبزی‌ها، گوشت، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ غلات کامل مثل ذرت بو داده.

افزودن فیبرها به رژیم غذایی روزانه
در اینجا به چند راهکار ساده برای افزودن این مواد مغذی به رژیم غذایی روزانه و مبارزه با گرسنگی ارائه می‌شود :
1 - سبزی‌های تازه را قطعه قطعه و آن را به ظرف ماکارونی اضافه کرده یا به ظرف اصلی سالاد، تخم‌مرغ پخته شده اضافه کنید.
2 - به جای خوردن آب میوه و یا میوه‌های خشک، میوه را به طور کامل بخورید.
3 - برای تنقلات، غلات سبوس‌دار، پاپ کورن و حبوبات را انتخاب کنید.
4 - قبل از غذای اصلی، سالاد سبزیجات و یا سوپ بخورید.
5 - ماهی، گوشت بدون چربی، آجیل، لوبیا، سویا و یا تخم‌مرغ را در یکی از وعده‌های غذایی خود بگنجانید.
6 - سالاد میوه درست کنید و آن را به عنوان دسر بخورید.
7 - لبنیات کم‌چربی را در تمامی وعده‌های غذایی و یا میان‌وعده‌ها فراموش نکنید. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: شنبه 21 خرداد 1391برچسب:غذاهایی علیه گرسنگی !!,
ارسال توسط سعيد كريمي

کیک لیمو و نارگیل




موادلازم:
تخم‌مرغ =سه عدد
شكر =يك و نيم پيمانه
شير =يك پيمانه
كره ذوب شده و روغن و پودر نارگیل =از هر کدام نصف پيمانه
بيكينگ پودر =دو قاشق چايخوري
وانيل= 1/4 قاشق چايخوري
پودر بادام =دو قاشق سوپخوري
آرد =شش قاشق غذاخوري سر پر
ليموترش =يك عدد

تخم‌مرغ و شكر را خوب زده تا حجيم شود. سپس روغن، كره و شير را ريخته و همبزنيد. پس از اين مرحله پوست ليمو را رنده كرده و همراه با پودر بادام و پودر نارگيل به مواد اضافه كرده و دوباره هم بزنيد. آرد و بيكينگ پودر را الك كرده و آرام آرام با وانيل به مواد كيك اضافه كرده و دوباره هم بزنيد. حالا ديگر زماني است كه مي‌‌توان آب ليمو را اضافه كرد و خوب مخلوط كنيد و در قالب چرب شده بريزيد، سپس 35 الي 45 دقيقه در فر با حرارت 180 درجه سانتي‌گراد قرار دهيد. بعد از خنك شدن كيك، آن را با خامه فرم گرفته، ليمو و پودر نارگيل تزيين كنيد. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: شنبه 17 خرداد 1391برچسب:کیک لیمو و نارگیل ,
ارسال توسط سعيد كريمي

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 1170
بازدید کل : 943783
تعداد مطالب : 441
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 2



Alternative content






Powered by WebGozar